Wednesday, October 28, 2009

Tapte gyldne stunder

av Bjørn Eidsvåg

Eg såg våren storma fram
men lot vær å sans han
eg såg ein sommar dra forbi
uten meg ombord
Eg ble henført av ein vals
men lot vær å dans han
mang ei stille, hellig stund
knuste eg med ord

Tenk om det hadde vært et sted
ein kunne få tebake
alle øyeblikk ein ubetenksomt
lot få gå forbi
et slags hittegodskontor
for tapte gylne stunder
diamanter som ein overså
på grunn av dårlig tid
eller mangel på mot
te å ta imot

Eg såg ein unge bli te mann
før eg fekk tid te å snu meg
me sko ha møkje tid i lag
men den forsvant
Du sa at du var glad i meg
men eg lot vær å tru deg
og eg oppdaga for seint
at det var sant

Tenk om det hadde vært et sted...

3 comments:

Grete Winther Westrum Løvås said...

Ja, tenk om en kunne fått tilbake de øyeblikkene der en skulle valgt annerledes... Men det nytter jo ikke tenke sånn. En må heller gripe mulighetene som kommer i øyeblikket og i fremtiden. Fin tekst.

Elisabeth said...

Det der med ungene... De har blitt så STORE!!! Nyyyt småbarnstiden med dine, selv om det er en skrekkelig slitsom periode. Knusklem dem mens de enda er små nok til å krype opp i fanget ditt!

Janne HEsseberg said...

Ååååå, kjenner jeg nesten blir vemodig med tanke på at tiden bare flyr....
Jeg var på konsert med Bjørn Eidsvåg før jul i fjor: han har noen flotte sanger og konserter, og sangene hans blir enda bedre etter å ha hørt tankene hans bak mange av tekstene. Bli med på konsert neste gang han er i byen:-)?