Friday, October 16, 2009

Reskulpturering

Oppbrudd
ikke som avslutning
men som begynnelse
en dyp brønn av
nye erfaringer
som ikke legger byrder til
men som overlater
alt som tynger til en som er i stand til å bære

Endring
ikke fra en stemning til en annen
Men fra ørken til grønne enger
Fra eget strev til hvile
Fred som ikke kommer fra mitt skjelvende indre
men fra en som kjenner min uro og eier evnen til å lindre

Overgivelse
Et håp om å være funnet og elsket
uten frykt for å bli etterlatt alene

Omfavnelse av nåden
tilgivelsen
gjenopprettelsen
Pottemakerens hender skaper og fullender

7 comments:

Grete Winther Westrum Løvås said...

Nydelig skrevet. Virkelig. Ordene beskriver en fred som overgår all forstand. Gleder meg til å følge bloggen din videre.

JanPetter said...

Er dette Eidslott eller Kjølen Lånke? Veldig bra!

Kristine said...

Du skriver kjempegodt, Barbro! Sterkt å lese...

Barbro said...

Kjære Grete, Jan Petter og Kristine! Tusen takk for gode og oppmuntrende ord. De betyr mye for meg!

Kjerstin said...

Så flott å lese!! Du som har dikta? Likte det veldig godt, hvert fall :D

Be blessed!

Barbro said...

Hei, Kjerstin!
Ja, dette er det jeg som har skrevet. Så hyggelig at du liker det!

G U R O said...

Hei Barbro. Kjempegode ord. Korleis går det med deg? Håpar du forset å bruke denne gåva! Vær frimodig! Klem