Tuesday, February 09, 2010

I Mesterens hender

Hvilke strenger kan du spille på?
Spør jeg
Alle
Svarer Han
Hvilke klanger kan du få fram?
Spør jeg
De klangene jeg skapte deg med
Er svaret

Jeg trekker meg tilbake
Vet at jeg har prøvd å få fram toner, melodier, klanger
Strengene er for stramme
For slakke
Ødelagte
Ubrukelige

La meg spille
Sier Han

Trygge hender holder meg
Varsomme fingre stryker, bytter ut, gjenoppretter, stemmer
Melodien er svak
Den blir sterkere og jeg fylles og omsluttes av klangen
Glede
Sorg
Lengsel
Smerte
Overgivelse
Kjærlighet
Fred
Alle strengene er med
Alle tonene fra de dypeste til de lyseste

Nye fullkomne melodier skapes mens jeg hviler i Mesterens hender

Det er vakkert
Hvisker jeg
Du er vakker
Sier Han
Akkurat slik jeg skapte deg

6 comments:

G U R O said...

Får tårer i augene av dette!! Når skreiv du det? Seier det igjen, du MÅ berre forsette å skrive!!! Klem.

Barbro said...

Hei, Gunhild!
Dette skrev jeg i går kveld. Tror jeg trengte det selv... Takk for at du leser!

Klem

Grete Winther Westrum Løvås said...

Barbro, Barbro, jeg blir helt målløs her jeg sitter... Fortsett å skrive når ordene lander i hjerte og tanker. Takk for at du deler. Nå skal jeg lese en gang til.

Mitt lille hus said...

Hei,
Jeg gikk tilfeldigvis inn på bloggen din fra facebook. Utrolig fint skrevet! Håper det er bra med dere!

Hilsen Katrine

JanPetter said...

Fortsett, Barbro!

Anne Karin said...

Du viser nye sider av deg selv, for jeg har ikke lest så mye du har skrevet før. Men det er ingen overraskelse at du kan skrive, og at du har mye klokt å si! Du har en gave, og den gaven forsterkes av ditt vesen som tiltrekker seg andre. Du vet det kanskje ikke selv en gang. Jeg er uendelig glad i deg! Og jeg håper at du skal klare å se deg selv med Mesterens øyne, slik vi som er rundt deg kan se deg!